Jak ćwiczyć, aby schudnąć? Wystarczy ćwiczyć z głową! Szereg chaotycznie wykonywanych ćwiczeń może zdziałać więcej złego, aniżeli dobrego. Co robić, a czego unikać?

Po pierwsze: Dobierz program ćwiczeń

Istnieją różne sposoby odchudzania. Jedni preferują zrzucanie tkanki tłuszczowej w domu, jeszcze inni wolą pójść na siłownie. Niektórzy uwielbiają biegać, co pozwala im schudnąć, a jeszcze inni nienawidzą ćwiczeń aerobowych. Inni w czasie redukcji dbają nie tylko o wygląd, ale również siłę i wytrzymałość. Początkowo musisz wybrać odpowiedni program ćwiczeń odchudzających. Zastanów się, co tak naprawdę chcesz osiągnąć. Wybierz ćwiczenia oraz sporty, które lubisz, które nie są monotonne i które pozwalają narzucać progresję. Nie chcesz chyba utknąć w martwym punkcie?

Po drugie: Nie szufladkuj

„Chce schudnąć z brzucha, a więc robię tylko ćwiczenia na brzuch”. Zdajesz sobie sprawę, że to nie tak działa? Robienie ćwiczenia na jedną konkretną partię ciała nie sprawi, że zdołasz ją poprawić. Wysiłek fizyczny musi być równomierny – dotyczyć wszystkich partii mięśniowych (przynajmniej tych głównych). Tkanka tłuszczowa ma to do siebie, że schodzi zazwyczaj równomiernie. Nie jest powiedziane, że rzucimy nadprogramowe kilogramy z brzucha czy ud, jednocześnie zostawiając sobie trochę tłuszczyku na piersiach. Niestety, tak to nie działa. Ćwiczenia muszą być tak zaplanowane, aby angażowały wszystkie główne partie mięśniowe.

Po trzecie: Nie poddawaj się

Trzy treningi wyszły Ci znakomicie, a więc z czwartym możesz poczekać, odłożyć w czasie bądź całkowicie o nim zapomnieć… Nie, nie i jeszcze raz nie. Ćwiczenia musisz wykonywać regularnie. Tylko częsta, sumienna praca sprawi, że osiągniesz zamierzone efekty. Nie chodzi tu o to, abyś katował się 7 dni w tygodniu po kilka godzin – wręcz przeciwnie. Ustal sobie, że założone przez siebie ćwiczenia wykonujesz trzy razy w tygodniu. Zależnie od programu jaki wybrałeś, musisz dobrać sobie także odpowiednie przerwy. Mięśnie potrzebują trochę czasu na regenerację.

Po czwarte: Postaw naturalne ćwiczenia

Większość specjalistów w zakresie aktywności fizycznej powie Ci, że dużo lepsze są naturalne ćwiczenia – z masą własnego ciała, nie zaś programy w oparciu o różnego rodzaju oprzyrządowanie. Postaw na to, co sprawdzone, a co jednocześnie pozwoli Ci zwiększać progresję: pompki, przysiady, podciągnięcia.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz