Oto fakty i mity na temat odchudzania, o których najprawdopodobniej nie miałeś pojęcia. Pamiętaj, to co pisze w kolorowych magazynach nie zawsze musi być prawdą!

Ziemniaki tuczą – MIT

Sto gram zwykłych ziemniaków (niegotowanych) zawiera około 80 kcal! Nie ma większego mitu niż ten, że ziemniaku tuczą! Jeżeli sięgniecie do tabeli kalorycznej zauważycie, że warzywo to posiada znacznie mniej kalorii aniżeli kasza, ryż czy makaron. Oczywiście, wiele zależy od tego, jak je przyrządzimy. Tuczące są frytki (za sprawą oleju) czy kluski (za sprawą mąki) – same jednak zwykłe ziemniaki absolutnie NIE.

Owoce nie tuczą – MIT

A tutaj odwrotna sytuacja! Krążą plotki, że w czasie diety owoce można jeść bez ograniczeń. Uwaga! Niektóre owoce zawierają sporo cukrów! Cukier jak wiadomo ma kalorie. Dietetycy bardzo często promują zasadę liczenia w czasie diety kalorii z owoców, zaś ignorowania kalorii z warzyw (nieprzetworzonych). Chociaż owoce są bardzo zdrowe, musimy mieć świadomość tego, że jedzone w dużych ilościach mogą przyczynić się do wzrostu wagi.

Na szybką utratę wagi najlepsza jest głodówka! – MIT

Stosując tzn. głodówki nasz organizm przechodzi prawdziwą katorgę. Jeżeli z dnia na dzień zdecydujemy się zaprzestać dostarczania mu odpowiedniej ilości kalorii, poczuje się jak na wojnie. Można powiedzieć, że „przestraszy się” śmierci głodowej, a tym samym – aby przetrwać – będzie magazynował wszystko, cokolwiek nie zjesz. Kilkudniowy post czy stopniowe obcinanie kalorii nie jest złe. Wielotygodniowe głodzenie się nie tylko doprowadzi nas do skrajnej anemii i wyniszczenia organizmu, ale dodatkowo doprowadzi do potężnego efektu jo-jo.

Kilogramy są dziedziczne – MIT

Ile razy słyszeliście „mam grube kości, to po tacie” albo „moi rodzice byli otyli więc i mnie się udzieliło”. Chyba nie ma większej bzdury, aniżeli obarczanie swoich bliskich za to, że wyglądamy tak, a nie inaczej. Owszem, skłonność do nadwagi może być dziedziczna, ale to od nas samych zależy, ile będziemy ważyć. Odpowiedni styl życia czy sposób odżywiania sprawią, że nasza waga będzie idealna, nawet jeżeli nasi bliscy musieli walczyć z otyłością!

Produkty „light” nie mają kalorii – MIT

A kto to powiedział? Niemal na każdym opakowaniu podana jest liczba kalorii oraz zawartość mikro- i makroskładników. Zdarza się, że dany produkt zawiera mniej tłuszczu bądź cukru. Nie oznacza to jednak, że jest on dietetyczny. Zanim zdecydujemy się na pierwszą lepszą rzecz z napisem „light”, sprawdźmy co tak naprawdę kryje w środku.

Rating: 4.0. From 1 vote.
Please wait...

Dodaj komentarz