Co zrobić, aby schudnąć? Kluczem do sukcesu jest oczywiście odpowiednia dieta. Samo zredukowanie kalorii nie gwarantuje nam jednak, że osiągniemy upragnioną wagę. Aby stracić nadprogramowe kilogramy trzeba dostosować się do kilku podstawowych zasad.

Po pierwsze: JEDZ MNIEJ

Aby schudnąć, należy ograniczyć spożywane kalorie. Dokładniej rzecz ujmując jeść tyle, aby dzienne spożycie kalorii wynosiło mniej niż dzienne zapotrzebowanie. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Należy wyliczyć, ile wynosi nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, a następnie stopniowo „obcinać” przyswajane kalorie.

Po drugie: NIGDY NIE JEDZ DO SYTA

Nie „napychaj się” – to bardzo ważne. Ból brzucha z przejedzenia na pewno nie prowadzi do niczego dobrego. Jedz tyle, ile możesz, ale zawsze skończ, gdy już czujesz, że jeszcze trochę, a pękniesz. Niedosyt jest bardzo ważny. Zanim żołądek wyśle odpowiedni sygnał do mózgu mija około dwadzieścia minut. Przeczekaj ten czas i dopiero jak dalej będziesz głodny, zjedz jakiś owoc.

Po trzecie: JEDZ ŚWIADOMIE

Co to właściwie znaczy? W czasie jedzenia skup się na posiłku. Nie rozpraszaj się oglądaniem TV czy czytaniem książki. Naukowcy udowodnili, że najlepsze efekty przynosi jedzenie w ciszy i samotności. Delektuj się przygotowanym przez siebie posiłkiem, przeżuwaj długo i dokładnie każdy kęs.

Po czwarte: ZREZYGNUJ Z PRODUKTÓW PRZETWORZONYCH

Gotowa pizza, zapiekanka na mieście, sałatka z sosem majonezowym – to prawdziwa trucizna dla Twojego organizmu. Jeżeli chcesz schudnąć koniecznie musisz zrezygnować z przetworzonej żywności. Zdrowe odchudzanie to podstawa. Gotowe dania to „zło”, a szybki hamburger na mieście może sprawić więcej złego, aniżeli dobrego. Najwyższa pora, abyś zaczął sam przygotowywać posiłki. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co się w nich znajduje, a także ile tak naprawdę mają kalorii.

Po piąte: NIE ZAPOMINAJ O SPORCIE

Nikt nie chce, abyś od razu został zawodowcem. Już minimum wysiłku fizycznego wystarczy, aby osiągnąć spektakularne efekty. Początkowo trening dwa razy w tygodniu – nawet po kilkanaście minut – da namacalne efekty. Pamiętaj, że niezwykle ważne jest zwiększanie progresji. Nie możesz „stać” w miejscu, musisz ciągle narzucać sobie cel i do niego dążyć.

Po szóste: NIE PODJADAJ

To wydaje się najbardziej oczywiste. Nie podjadaj między posiłkami. Jak jesteś głodny w ciągu dnia, a do obiadu jeszcze daleko, napij się wody, umyj zęby bądź zjedz jakieś warzywo.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz